Mobiil-ID sertifikaatide peatamine

Kui sinu mobiiltelefon on kadunud või varastatud, siis helista esimesel võimalusel oma mobiilioperaatori klienditeenindusse ning peata Mobiil-ID sertifikaadid või sulge Mobiil-ID teenus.

Peatatud sertifikaatidega ei saa anda digitaalallkirja ega teha muid toiminguid elektroonilises keskkonnas.

Seda, kas Mobiil-ID sertifikaadid on peatatud, saad kontrollida ID-kaardi haldusvahendis.

Kehtivuse kontrollimiseks toimi nii:
•    Käivita ID-kaardi haldusvahend
•    Sisesta ID-kaart lugejasse
•    Vajuta nupule "Mobiil-ID"
•    Avaneb Mobiil-ID staatuse kontrolli aken
 
•    Vajuta nupule "Kontrolli Mobiil-ID staatust"
•    Sisesta lugejas oleva ID-kaardi(digi-ID) PIN1-kood
•    Sulle kuvatakse sinu Mobiil-ID sertifikaatide staatus.
•    Lisaks näed Mobiil-IDga seotud telefoninumbrit ja mobiilsideoperaatorit.
 

Lisaks saadetakse sinu @eesti.ee aadressile vastavasisuline kiri, kus sind teavitatakse Mobiil-ID sertifikaatide peatamisest.

 
Pärast seda, kui sind on teavitatud, et sinu Mobiil-ID sertifikaadid on peatatud, on sul edasi võimalik:
a) minna mobiilioperaatori esindusse ja sertifikaadid uuesti aktiveerida. Seda juhul, kui sertifikaatide peatamine on tehtud sinu soovil, kuna näiteks kaotasid telefoni.

b) minna aadressile www.politsei.ee ja tühistada Mobiil-ID sertifikaadid. Seda juhul, kui sulle on väljastatud uus SIM-kaart ning soovid aktiveerida uued Mobiil-ID sertifikaadid.

Uue Mobiil-ID SIM-kaardi saamiseks pead minema oma mobiilioperaatori esindusse ja võtma kaasa ID-kaardi.

    Elisa klienditeenindus: +372 6600 600
    EMT klienditeenindus: +372 6397 130
    Tele2 klienditeenindus: +372 686 6866

 


KÜSI ABI

Kui sa ei leidnud oma küsimusele vastust, kirjuta meie meeskonnale.



  • Vaata juhendit
  • Hinda oma arvutikasutusoskust, et saaksime anda paremaid juhiseid

         

  • Kontroll ebaõnnestus

Kuidas saame artiklit parandada, et sellest rohkem abi oleks?
Saada Sulge