Mobiil-ID tugi on väga paljudel Eesti e-teenustel ja äppidel ning Mobiil-ID töötab nii arvutis, tahvelarvutis kui mobiiltelefonis.

Kui kasutad Mobiil-IDd, siis pole sul enam vaja arvutiga ühendada ID-kaardi lugejat ega spetsiaalset tarkvara. Sa ei pea kaasas kandma paroolikaarte ega PIN-kalkulaatoreid. Piisab mobiiltelefonist ja Mobiil-ID PIN1- ja PIN2-koodi meeldejätmisest.

Video: Kuidas kasutada Mobiil-IDd?

  • Mida saab Mobiil-ID abil teha

    1. Siseneda e-keskkondadesse (kasuta PIN1-koodi):

    • pangad (nii interneti- kui mobiilipank);
    • avaliku ja erasektori e-teenused: riigiportaal eesti.ee, e-maksuamet, ettevõtjaportaal, DigiDoc portaal jne;

    Sinu võit: pead meeles pidama vaid PIN 1 koodi ning saad teostada toiminguid nii mobiiltelefonis, tahvelarvutis kui ka personaalarvutis. Mobiil-ID on turvaline viis e-teenustesse sisenemiseks.

    2. Anda digitaalallkirja (kasuta PIN2-koodi):

    • näiteks pangamaksete tegemisel;
    • e-hääletamisel;
    • lepingute sõlmimisel.

    Sinu võit: Digitaalallkirja abil saad teostada toiminguid elektrooniliselt ja paberivabalt. Digitaalallkiri on võrdne omakäelise allkirjaga. Kõik Eesti ametiasutused on kohustatud võtma vastu digitaalallkirjastatud dokumente.

    Loe lähemalt digitaalallkirja kohta
    Loe lähemalt Mobiil-ID ja ID-kaardi kasutamiseks vajaliku DDOC-tarkvara kohta

  • Kuidas Mobiil-ID töötab

    Mobiil-ID on digitaalne isikutunnistus sinu mobiiltelefonis. Kui oled sõlminud Mobiil-ID lepingu, saad uue SIM-kaardi koos Mobiil-ID PIN-koodidega.

    Mobiil-ID kasutamiseks vajalikud koodid:

    • Mobiil-ID PIN1-kood - isikutuvastuseks;
    • Mobiil-ID PIN2-kood - digitaalallkirja andmiseks;
    • Mobiil-ID PUK-kood - lukustunud PIN-koodide avamiseks.

    Mobiil-ID kasutamine:

    Mobiil-ID abil saad siseneda e-keskkondadesse ning anda digitaalallkirja.

    1. Samm: Vali “Mobiil-ID” ja sisesta nõutav info (isikukood/telefoninumber/kasutajatunnus).

    2. Samm: sulle kuvatakse teenuse kontrollkood ning sinu mobiiltelefonile saadetakse sõnum sama kontrollkoodiga. Veendu, et need koodid kattuksid!

     3. Samm: Sisselogimine/digitaalallkirja andmine:

    • Sisselogimiseks sisesta PIN1-kood
    • Digitaalallkirjastamiseks sisesta PIN2-kood

    Abikeskus 

  • Mobiil-ID PIN-koodid

    Mobiil-ID toega SIM-kaardi paigaldamisel luuakse sinu mobiiltelefoni Mobiil-ID menüü, kus saad PIN-koode muuta. Võimalusel muuda oma Mobiil-ID PIN-koodid kohe pärast Mobiil-ID aktiveerimist

    Abikeskus

    Illustratsioon: Telia Mobiil-ID SIM-kaart

     

     

     

     

     

    Illustratsioon: Tele2 Mobiil-ID SIM-kaart

     

  • Mobiil-ID turvaline kasutamine

    Nii nagu ID-kaardi kasutamisel, tuleb ka Mobiil-ID kasutamisel järgida turvalise kasutamise tavasid:

    • Turvalisuse tagamiseks hoia Mobiil-ID PIN- ja PUK-koodid mobiiltelefonist lahus ja väldi koodide sattumist teiste isikute valdusesse.
    • Ära kraabi PIN-koode lahti enne, kui sul neid vaja läheb.
    • Kraabi PUK kood lahti alles siis, kui sul läheb seda vaja PIN-koodide avamiseks.
    • Ära kasuta PIN-koodidena lihtsaid kombinatsioone (0000, 1111, 1234, 2580 jne) ega oma sünnikuupäeva, maja- või korterinumbrit jne.
    • Võimalusel muuda oma Mobiil-ID PIN-koodid kohe pärast Mobiil-ID aktiveerimist.
    • Kui laenad mobiiltelefoni teisele isikule kasutamiseks, ei tohi kaasa anda Mobiil-ID PIN- ega PUK-koode.

    Pea alati meeles, et Mobiil-ID abil antav digitaalallkiri on võrdne sinu käsitsi kirjutatud allkirjaga. Samamoodi nagu ID-kaardiga antud digitaalallkiri.

    Kui oled kaotanud mobiiltelefoni ja/või SIM-kaardi teavita sellest koheselt mobiilioperaatorit, helistades mobiilioperaatori klienditoe numbril või pöördu lähimasse esindusse. SIM-kaart suletakse, ehk peatatakse ka sinu Mobiil-ID kasutamise võimalus.

    Kui sisestasid Mobiil-ID PIN-koodi 3 korda valesti ja see lukustus, siis koodide avamiseks mine Mobiil-ID menüü alajaotusesse “Tühista blokeering” ja sisesta PUK-kood.

    Kui sisestasid Mobiil-ID PUK-koodi 3 korda valesti ja Mobiil-ID lukustus, pöördu mobiilioperaatori poole, kes väljastab uue SIM-kaardi.

    Vaata siit, kuidas PIN-koode muuta või lahti blokeerida.

    Kui soovid Mobiil-ID lepingut lõpetada, pöördu mobiilioperaatori poole.


KÜSI ABI

Kui sa ei leidnud oma küsimusele vastust, kirjuta meie meeskonnale.



  • Vaata juhendit
  • Hinda oma arvutikasutusoskust, et saaksime anda paremaid juhiseid

         

  • Kontroll ebaõnnestus

Kuidas saame artiklit parandada, et sellest rohkem abi oleks?
Saada Sulge