Mobiil-IDd kasutatakse erinevates e-teenustes enda autentimiseks ja digitaalallkirja andmiseks. On äärmiselt oluline, et Mobiil-IDd kasutades järgiksid lihtsaid reegleid ja nõuandeid, sest ainult nii on võimalik tagada e-teenuste turvaline kasutamine.

Mobiil-ID kasutamine e-teenuses

  1. Veebilehel, kuhu soovid sisse logida, küsitakse sinu telefoninumbrit ja/või isikukoodi ja/või lisaks ka e-teenusega seotud kasutajatunnust

  1. Veebilehel kuvatakse kontrollkood

  1. Sinu telefonile saadetakse autentimise sõnum ning telefoni ekraanil kuvatakse teenuse nimi ja kontrollnumber

 

  1. Kui teenuse nimi on õige ja kontrollnumber vastab teenuse lehel kuvatud numbrile, siis on turvaline vajutada OK. Kui kontrollnumber on erinev, katkesta toiming ning alusta otsast peale.
  2. OK vajutuse järel avaneb võimalus sisestada PIN-kood.

 

Mobiil-ID turvaliseks kasutamiseks on oluline, et:

  • Mobiiltelefonis kuvatav teenuse nimi viitab e-teenusele või veebilehele, kuhu soovisid Mobiil-IDga siseneda;
  • Kontrollkoodid teenuse veebilehel ja mobiiltelefonis on identsed;
  • Autentimisel küsitakse PIN1-koodi ja ainult allkirjastamisel PIN2-koodi.

Tähtsaim on jälgida isiklike PIN-koodide õiget kasutamist. PIN-kood sisesta vaid siis, kui oled kindel, et selle sõnumi on sulle saatnud e-teenus kuhu soovid siseneda.

Samuti on oluline, et PIN-koodid ei satuks võõraste kätte. Selleks hoia Mobiil-ID PIN- ja PUK-koode mobiiltelefonist lahus. Juhul, kui laenad oma telefoni tuttavale, ei tohi anda edasi Mobiil-ID PIN- ja PUK-koode!

Ohtlikud olukorrad

Mõnikord võib juhtuda, et pahatahtlikud inimesed proovivad kuritarvitada sinu teadmatust. Kui sulle saabub telefoni sõnum, mis palub sisestada PIN-koodi, kuid sa ei ole ise eelnevalt selle e-teenuse kasutamiseks soovi avaldanud, siis ei tohi MITTE MINGIL juhul PIN-koodi sisestada!

Kui sa jätad reageerimata sellise sõnumi peale, siis ei pea sa ka kartma, et keegi on sinu PIN-koodi(d) teada saanud või saab sinu nimel e-teenust kasutada. Sina ja sinu Mobiil-ID PIN-koodid on endiselt kaitstud ja turvalised!

Juhul, kui sinu Mobiil-ID PIN-koodid on kaduma läinud, tuleb kohe pöörduda mobiilsideoperaatori poole ja lasta teenus sulgeda!

  • Elisa klienditeenindus: +372 6600 600
  • EMT klienditeenindus: +372 6397 130
  • Tele2 klienditeenindus: +372 686 6866

 

 


KÜSI ABI

Kui sa ei leidnud oma küsimusele vastust, kirjuta meie meeskonnale.



  • Vaata juhendit
  • Hinda oma arvutikasutusoskust, et saaksime anda paremaid juhiseid

         

  • Kontroll ebaõnnestus

Kuidas saame artiklit parandada, et sellest rohkem abi oleks?
Saada Sulge