Autentimisel või allkirjastamisel vead „Insert Smart Card“ ja „No Certificates Available“ ning DigiDoc3 klient ütleb „Ei leitud ühtegi ID-kaarti“

Aeg-ajalt võib esineda olukordi, kus Eesti ID-kaardi draiver (n-ö Windows'i minidraiver) ei ole korralikult paigaldunud. Iseloomilikud vead sellisel juhul on järgmised:

  • Internet Explorer või Google Chrome kuvab e-teenustesse sisenemisel vigu "Insert Smart Card" või "No Certificates Available" (vt pilti)
    • Mozilla Firefox'i kasutamisel pääseb nt panka sisse, aga maksekorralduse allkirjastamisel kuvatakse samu teateid.
  • ID-kaardi haldusvahend tuvastab kaardilugejas oleva dokumendi, DigiDoc3 klient ütleb samal ajal "Ei leitud ühtegi ID-kaarti" (vt pilti)

Olukord võib laheneda, kui ühendad kaardilugeja teise USB-pessa.

Kui tegemist on sisseehitatud kaardilugejaga või kui teisest USB-pesast pole abi, siis tee läbi järgmised sammud:

  • ava See Arvuti (This PC / Computer)
    • kõige lihtsam seda teha on, kui hoiad klaviatuuril WinKey nuppu all ning vajutad E tähele
  • nüüd navigeeri end asukohta, kuhu on installeeritud Eesti ID-kaardi draiver (C:\Program Files\Open-EID)
  • tee hiire paremklikk failil esteidcm.inf (hammasratast meenutava ikooniga) ja vali Installi

Oota sekund-kaks, kuniks tuleb teade, et toiming on edukalt lõpuni viidud. Seejärel aseta ID-kaart lugejasse ja käivita DigiDoc3 klient. Nüüd peaks rakendus tuvastama kaardilugejas oleva dokumendi andmeid. Kui see on nii, siis edaspidi õnnestub ka e-teenustesse sisenemine.

Kui eelpool pakutud lahendusest ei olnud endiselt abi, siis teavita sellest ID-kaardi abiliini meeskonda aadressil abi at id dot ee.


KÜSI ABI

Kui sa ei leidnud oma küsimusele vastust, kirjuta meie meeskonnale.



  • Vaata juhendit
  • Hinda oma arvutikasutusoskust, et saaksime anda paremaid juhiseid

         

  • Kontroll ebaõnnestus

Kuidas saame artiklit parandada, et sellest rohkem abi oleks?
Saada Sulge