DigiDoc4 kliendi veateade: ID-kaardi kasutamiseks vajalik PCSC teenus ei tööta

ID-kaardi kasutamise jaoks vajalik PCSC teenus käivitatakse arvutis automaatselt kui ühendatakse kaardilugeja. Juhul, kui DigiDoc4 klient annab veateate „ID-kaardi kasutamiseks vajalik PCSC teenus ei tööta“ ka pärast kaardilugeja ühendamist, tuleb sul teenus käsitsi käivitada. Juhised sõltuvad sinu poolt kasutatavast operatsioonisüsteemist.

Windows 10 ja 11

  1. Kõigepealt ava 'Start menüü' ja kirjuta otsingusse services.msc
  2. Seejärel leia avanenud aknast (Services) " Kiipkaart / Smart Card".
  1. Veendu, et seaded on korrektsed:
    1. teenuse  Status  on "Started" või "Running"
    2. teenuse Startup Type on "Automatic".

Kui ei ole, siis tee  Smart Card / Kiipkaart  peal topeltklõps ja viia sisse vastavad muudatused.

Windows puhul näeb korrektselt seadistatud  Smart Card / Kiipkaart  teenuse aken välja selline:

NB! Juhul, kui sa kasutad ID-tarkvara üle remote deskop lahenduse, tuleks sul veenduda, et Smart Card service töötab arvutis, mille abil ekraani teisest arvutist üle võtad!

  • Kui teenuste hulgas ei ole “Kiipkaart/Smart Card” valikut

    Vaata Peida

    Süsteemifailide kontrollija kasutamine Windowsis (Windows 10/11 jaoks):

    Süsteemifailide kontrollija on Windowsi utiliit, mis kontrollib teie arvutis olevate failidega seotud probleeme. Selle käivitamiseks tehke järgmist:

    1. Veenduge, et olete installinud Windowsi uusimad värskendused, ja taaskäivitage arvuti. Lisateavet leiate artiklist Windowsi värskendamine.
    2. Tippige tegumiriba otsinguväljale käsuviip ja paremklõpsake või vajutage pikalt tulemite loendist valikut Käsuviip (töölauarakendus ). Valige Käivita administraatorina ja seejärel valige Jah.
    3. Tippige DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth (pange tähele tühikut iga „/” ees) ja seejärel vajutage sisestusklahvi Enter. (Märkus. Selle toimingu alustamiseks ja lõpuleviimiseks võib kuluda mõni minut.)
    4. Kui kuvatakse teade "Toiming on edukalt lõpule viidud", tippige sfc /scannow ("sfc" ja "/") vahel on tühik ja vajutage sisestusklahvi (Enter).
    5. Kui kuvatakse teade "Kontrollimine 100% valmis", tippige exit ja vajutage sisestusklahvi (Enter).

    Kui süsteemifailide kontrollija kasutamine ei anna tulemust, registreerige palun mõned dll-failid uuesti:

    Võime kasutada käsku "regsvr32" järgmiste dll-failide uuesti registreerimiseks. Klõpsake nuppu Start ja tippige järgmised käsk otsinguribale (ühe kaupa).

    Näiteks, regsvr32 scarddlg.dll
    
    regsvr32 scarddlg.dll
    regsvr32 sccbase.dll 
    regsvr32 sccsccp.dll
    regsvr32 scredir.dll
    regsvr32 slbcsp.dll
    regsvr32 slbiop.dll
    regsvr32 slbrccsp.dll

    Kui ülaltoodud toimingud ei aita teie probleemiga hästi toime tulla, jätkake järgmiste juhistega:

    1. Sulgege kõik avatud aknad.
    2. Klõpsake nuppu Start, klõpsake "Kõik programmid" ("All programs") ja klõpsake "Aksessuaarid" ("Accessories").
    3. Paremklõpsake "Käsurida" ("Command Prompt") ja klõpsake "Käivita administraatorina" ("Run as administrator").
    4. Tippige aknasse "Administraator: Käsurida" ("Administrator: Command Prompt") käsk "chkdsk /r" (ilma jutumärkideta) ja vajutage sisestusklahvi.
    5. Tippige Y ja klõpsake uuesti Enter.
    6. Taaskäivitage arvuti.
    Peida

Linux

Linuxi  puhul proovi esmalt kaardilugejat uuesti arvutiga ühendada. Kui viga säilib, siis tegutse järgnevalt:

  1. käivita terminal
  2. kirjuta terminali käsk:
    sudo -i
  3. Sinu käest küsitakse administraatori parooli – sisesta see. Ära lase end segada faktist, et parooli sisestamisel hiirekursor ei liigu ning parooli ekraanil ei näidata! Kui oled kindel, et sisestasid parooli õigesti, vajuta ENTER.
  4. Sisesta nüüd:
    systemctl enable pcscd.socket
    sudo systemctl start pcscd.socket

Kui SmartCard teenuse käivitamine õnnestub, ava uuesti DigiDoc4 klient ja kontrolli, kas ID-kaardilt loetakse nüüd andmed sisse korrektselt. Kui kõik toimib, peaks ID-kaardi kasutamine taas lubatud olema.