DigiDoc4 veateade: SmartCard/PCSC teenus ei tööta

Juhul, kui DigiDoc4 annab veateate „SmartCard/PCSC teenus ei tööta“, tuleb sul teenus käsitsi käivitada. Juhised sõltuvad sinu poolt kasutatavast operatsioonisüsteemist.  

Windows 7, 8, 8.1, 10  

  1. Kõigepealt ava ‘Start menüü‘ ja kirjuta otsingusse services.msc  
  2. Seejärel leia avanenud aknast “Smart Card /Kiipkaart” 
  3. Veendu, et seaded on korrektsed: 
    1. teenuse  Status  on “Started” või “Running”  
    2. teenuse Startup Type on “Automatic“.  

Kui ei ole, siis tee  Smart Card / Kiipkaart  peal topeltklõps ja viia sisse vastavad muudatused. 

Windows puhul näeb korrektselt seadistatud  Smart Card / Kiipkaart  teenuse aken välja selline:  

image-120

NB! Juhul, kui sa kasutad ID-tarkvara üle remote deskop lahenduse, tuleks sul veenduda, et Smart Card service töötab arvutis, mille abil ekraani teisest arvutist üle võtad! 

MacOS X  

MacOS X (kuni 10.9.# versioonini) puhul taasühenda kaardilugeja arvutiga ja proovi uuesti. Kui viga säilib, siis tegutse nii: 

  1. käivita terminal  
  2. kirjuta terminali käsk sudo -i
  3. Sinu käest küsitakse administraatori parooli – sisesta see. Ära lase end segada faktist, et parooli sisestamisel hiirekursor ei liigu ning parooli ekraanil ei näidata! Kui oled kindel, et sisestasid parooli õigesti, vajuta ENTER.  
  4. Sisesta  pcscd
image-118

Kui SmartCard teenuse käivitamine õnnestub, ava uuesti DigiDoc4 klient ja kontrolli, kas ID-kaardilt loetakse nüüd andmed sisse korrektselt. Kui kõik toimib, peaks ID-kaardi kasutamine taas lubatud olema.  

Linux 

Linuxi  puhul proovi esmalt kaardilugejat uuesti arvutiga ühendada. Kui viga säilib, siis tegutse nii: 

  1. käivita terminal  
  2. kirjuta terminali käsk    sudo -i
  3. Sinu käest küsitakse administraatori parooli – sisesta see. Ära lase end segada faktist, et parooli sisestamisel hiirekursor ei liigu ning parooli ekraanil ei näidata! Kui oled kindel, et sisestasid parooli õigesti, vajuta ENTER.  
  4. Sisesta  service pcscd start
image-119

Kui SmartCard teenuse käivitamine õnnestub, ava uuesti DigiDoc4 klient ja kontrolli, kas ID-kaardilt loetakse nüüd andmed sisse korrektselt. Kui kõik toimib, peaks ID-kaardi kasutamine taas lubatud olema.