Kaspersky Internet Security viirusetõrje programmi seadistamine ID-kaardi kasutamiseks

Kas sul on probleeme ID-kaardi abil e-teenustesse sisenemisel ning sinu arvutisse on paigaldatud Kaspersky Internet Security turvatarkvara? Probleemi põhjuseks võivad olla Kaspersky viirusetõrjeprogrammi seadistused – järgi allolevaid juhiseid ning tõrked ID-kaardi kasutamisega peaks kaduma.  

Kui sinu arvutisse on paigaldatud Kaspersky Internet Security ja ID-kaardi abil ei õnnestu e-teenustesse (nt internetipanka) sisenemine, siis veendu, et turvatarkvara seadistuses ei ole aktiveeritud valikut “Always scan encrypted connections” või “Scan encrypted connections upon request from protection components“. 

Kaspersky turvatarkvara seadistamine: 

Samm 1: ava Kaspersky viirusetõrjetarkvara.  

Leiad selle oma arvuti programmide valikust (Applications või Programs). Tarkvara avamiseks tee topeltklõps Kaspersky Internet Security ikoonil (punane nurk musta noolega).  

image-175

Samm 2: ava seaded (Settings). 

Pärast programmi avanemist klõpsa ekraani alumises vasakus nurgas olevat hammasratastega ikooni (Settings).  

image-176

Samm 3: otsi üles õiged seaded 

Avanenud aknas klõpsa vasakul asuvast menüüst lahti “Additional” ja seejärel tee avanenud parempoolses aknas klõps valikul “Network” 

image-177

Samm 4: korrigeeri seadeid 

Veendu, et  Encrypted connections scanning  juures oleks aktiveeritud valik “Do not scan encrypted connections“. Kui on aktiveeritud mõni teine valik, siis tee vastav muudatus ja sulge  Kaspersky  paremal servas olevast ristiga nupust (X). 

image-178

Nüüd peaks ID-kaardi abil õnnestuma e-teenustesse sisenemine. 

  • Turvatarkvara: miks on vajalik HTTPS turbeskaneerimise keelamine?

    Vaata Peida

    HTTPS turbeskaneerimise keelamine on vajalik seetõttu, et turvatarkvara (ehk viirusetõrje) loob turbeskaneerimise lubamisel oma sertifitseerimisteenuse (CA) ning peidab serveri SSL-i sertifitseerimisteenusesse. Sellest tulenevalt ei saabu SSL-i kliendi autentimine aga enam veebibrauserini.  Kahjuks peitub vea põhjus viirustõrje arhitektuuris, mida tarkvaraarendaja muuta ei saa. 

    ID-kaardi kasutamiseks turvatarkvaraga arvutites ongi vaja korrigeerida turvatarkvara seadeid.  

    Peida

Mida teha, kui probleem ei lahenenud? 

Juhul, kui probleem ei lahenenud, tee oma arvutile restart ja proovi uuesti, samuti tasub kontrollida, kas tõrkeid esineb ka mõne teise veebibrauseri kasutamisel. Vajadusel uuenda oma ID-tarkvara ning veebibrauseri seadeid, samuti oled alati teretulnud ühendust võtma ID-klienditoega.