macOS arvutis osadesse e-teenustesse pääseb, teistesse mitte

Kas sa kasutad macOS operatsioonisüsteemiga arvutit ja sul on tekkinud ID-kaardiga e-teenustesse sisenemisel olukord, kus osa e-teenuseid avanevad ja osad mitte?

Tegemist võib olla juhusega, kus sinu veebibrauser kasutab e-teenuses autentimiseks vale sertifikaati – saad selle tõrke väga lihtsalt eemaldada alloleva juhise abil.

  • Juhised: üleliigsete või aegunud sertifikaatide eemaldamine macOS arvutites

    Vaata Peida

    Juhul, kui oled uuendanud oma ID-kaarti ning ID-kaardi kasutamisel tekib tõrkeid, võib põhjuseks olla arvutisse segama jäänud ning juba aegunud sertifikaadid.

    macOS arvutites saad üleliigsed sertifikaadid uuendada nii:

    1. Ava Spotlight otsing (ekraani paremas ülemises nurgas luubiga ikoon).
    2. Kirjuta sinna otsingusõnaks:  Terminal.
    3. Vajuta „Enter“.
    4. Sulle avatakse uus dialoogiaken, kuhu kopeeri see käsklus:
      sudo rm -rf /var/db/TokenCache/tokens/
    5. Selle peale küsib Terminal sinu käest sinu arvuti parooli: sisesta see ning vajuta Enter.
    6. Tundub, et mitte midagi justkui ei juhtu – ära lase ennast sellest segada! Kui tegid kõik õigesti, on muudatused automaatselt salvestatud.
    7. Sulge Terminal ning tee oma arvutile restart, uuendatud sertifikaatidega ID-kaart, digi-ID kaart vms peaks nüüd töötama!
    8. Kui viga kordub, proovi sama protsessi taas korrata ja võta vajadusel ID-abiga ühendust.
    Peida
  • Juhised: macOS brauseris valede sertifikaatide (com.apple.idms.appleid.prd) eemaldamine

    Vaata Peida

    Kui sul õnnestub osadesse e-teenustesse siseneda ja teistesse mitte, siis võib põhjus olla veebilehe vahemällu talletatud katkises sessioonis, kus autentimiseks valiti autentimiseks ID-kaardi sertifikaadi asemel hoopis com.apple.idms.appleid.prd. nimeline sertifikaat.

    Veendu, et arvutisse on paigaldatud veebis autentimise ja allkirjastamise komponendid:

    Kirjuta Spotlight otsingusse (üleval paremas servas) ID-updater. Kui otsing annab sulle tulemusi, on komponendid paigaldatud. Kui otsing tulemusi ei anna, ava ID-tarkvara paigaldamise leht ning paigalda vajalikud veebikomponendid. Seejärel tee arvutile restart.

    Seejärel ava Keychain Access.

    Saad seda teha App Launcher’i kaudu või kirjutades Spotlight otsingusse (üleval paremas servas) Keychain Access.

    Siis, kui Keychain Access on su ekraanil lahti, kirjuta selle paremas servas asuvasse otsingulahtrisse termin com.apple.idms

     
    Juhul, kui otsing annab tulemusi, siis:

    • Tee klõps esimesel, teisel, kolmandal, … jne tulemustel, mis leiti;
    • Vaata, kas mõni tulemustest on seotud e-teenustega, kuhu sul siseneda ei õnnestu;
    • Kui leiad mõne sellise (nt allpool pildil eesti.ee), siis kustuta need.

    Seejärel sulge veebilehitseja aken QUIT abilava veebilehitseja uuesti ja e-teenusesse sisenemine peakski õnnestuma!

    Peida