Mobiil-ID sertifikaadid kehtivad 5 aastat. Sertifikaatide kehtivust saab kontrollida mobiilioperaatori iseteeninduses:
- Telia mobiil-ID teenuse tutvustus ja info
- Elisa mobiil-ID teenuse tutvustus ja info
- Tele2 mobiil-ID teenuse tutvustus ja info
Mobiil-ID sertifikaate ei saa uuendada:
Sertifikaatide aegumisel tuleb pöörduda oma mobiilsideoperaatori poole ning mobiil-ID SIM-kaart välja vahetada.
Kasutajal saab olla mitu mobiil-ID korraga:
Ühel SIM kaardil (numbril) saab olla aktiveeritud ainult ühe mobiil-ID seotud sertifikaadipaar. Uue SIM-kaardi väljastamisel tunnistatakse eelmise SIM-kaardiga seotud sertifikaadid kehtetuks. Täpsem info oma mobiilioperaatori käest.
-
Vaata Peida Enne Mobiil-ID taotlemist tuleb meeles pidada järgmist:
- Mobiil-ID lepingu sõlmimisel võidakse nõuda isikut tõendava dokumendi esitamist.
- Isegi kui teie isikut tõendav dokument aegub, saate teenust jätkata kuni selle kehtivusaja lõpuni, kui teil on juba kehtiv Mobiil-ID leping olemas.
-
Vaata Peida Mobiil-ID sertifikaatide kehtivust saab kontrollida riigiportaalis eesti.ee:
- Logi sisse riigiportaali eesti.ee (www.eesti.ee).
- Vali alajaotusest „E-teenused“ valdkond „Mina ja minu pere“.
- Avaneval leheküljel vali alumise pealkirja „Isikut tõendavad dokumendid ja nende sertifikaadid“ alt „Minu eID vahendid“ või vajuta selle teksti kõrval olevale lingile „Esitan päringu“.
- Avanevad isikut tõendavate dokumentide (sh Mobiil-ID) kehtivusajad ning iga eID vahendi puhul saab esitada ka täpsema päringu selle sertifikaatide kohta.
-
Vaata Peida Kui sinu mobiiltelefon on kadunud või varastatud, siis helista esimesel võimalusel oma mobiilioperaatori klienditeenindusse ning peata mobiil-ID sertifikaadid või sulge mobiil-ID teenus:
- Elisa Eesti AS klienditeenindus: +372 6600 600
- Telia Eesti AS klienditeenindus: +372 6397 130
- Tele2 Eesti AS klienditeenindus: +372 686 6866
Peatatud sertifikaatidega ei saa siseneda e-teenustesse, anda digitaalallkirja ega teha muid toiminguid elektroonilises keskkonnas.
Lisaks saadetakse sinu @eesti.ee aadressile vastavasisuline kiri, kus sind teavitatakse mobiil-ID sertifikaatide peatamisest.
Mobiil-ID kasutamise jätkamiseks pärast sertifikaatide staatuse muutmist
Juhul, kui lasid mobiil-ID sertifikaadid omal soovil peatada (näiteks oli telefon kadunud, ent leidsid selle taas üles), on sul võimalik jätkata olemasoleva mobiil-ID SIM-kaardi kasutamist. Sertifikaatide taas-aktiveerimiseks tuleb sul koos isikut tõendava dokumendiga oma mobiilsideoperaatori esindusse pöörduda.
Kui telefon jäigi kadunuks ning tellisid endale uue mobiil-IDga SIM-kaardi, tuleb sul vana mobiil-ID sertifikaadid tühistada enne, kui saad uue mobiil-ID teenuse aktiveerida.
-
Vaata Peida Juhul, kui sinu ID-kaart, mobiil-ID vms on kadunud või varastatud, tuleks koheselt peatada sellega seotud sertifikaadid: nii oled identiteedivarguste eest kaitstud.
ID-kaartide ja muude digitaalsete dokumentide sertifikaate saad peatada telefoni teel:
- helistades numbril +372 6773377.
NB! Sinu käest küsitakse nime ning isikukoodi!
Peatatud sertifikaatide taasavamiseks tuleb sul oma ID-kaardiga Politsei- ja Piirivalveameti teenindusse pöörduda: telefoni teel sertifikaate aktiveerida ei saa.
Kui oled kindel, et sinu ID-kaart on tõepoolest varastatud, tuleks sul sellest politseid teavitada ning ID-kaart ja sellega seotud sertifikaadid kehtetuks tunnistada lasta.
Kas teadsid aga, et varguse korral tuleks peatada ka sinu mobiilse nutivahendiga seotud sertifikaadid?
-
Vaata Peida Portaal MyID pakub teavet Mobiil-ID, ID-kaardi, Digi-ID ja Smart-ID kontode, sertifikaatide ning tehingute kohta, mis on väljastatud SK ID Solutions AS ehk SK poolt.
Lisateavet MyID portaali ja selle kasutamise kohta leiate portaali tingimustest kui ka KKK.
Pidage meeles, et MyID portaal on praegu beetaversioonis, mis tähendab, et esitatud teave võib olla ebatäpne ja/ või puudulik. Kui vajate MyID portaalist teavet ametlikuks kasutamiseks, pöörduge palun aadressile [email protected].