Mobiil-ID taotlemine

Mobiil-ID käepärane viis elektrooniliseks isikutuvastuseks: mobiiltelefon on sinuga alati kaasas ja nii oled sõltumatu ID-kaardi lugejatest ja vajaliku tarkvaraga arvutitest.

Pealegi annab mobiil-ID sulle täiendava turvatunde:

  • Kui ID-kaardiga midagi juhtub või saa ei saa seda ajutiselt kasutada, on sul mobiil-ID abil ikkagi tagatud ligipääs kõikidele olulistele e-teenustele
  • Mobiil-ID on kasutatav seadmeüleselt: saad selle abil internetipanka sisse logida nii nutitelefonist, tahvelarvutist kui arvutist.
  • Mobiil-IDga e-teenuste kasutamiseks ei ole sul vaja ei kaardilugejat ega spetsiaalse tarkvaraga arvutit.
  • Mobiil-IDga allkirjastamiseks on sul mitu võimalust:  
    • Mobiiltelefonis on sul abiks RIA DigiDoc rakendus
    • Arvutis kasutamiseks vajad DigiDoc4 klienti

Mobiil-ID: mID taotlemine

Mobiil-ID SIM-kaarte väljastavad mobiilsideoperaatorid: TeliaElisa ja Tele2 oma esindustes. Igal operaatoril on mobiil-ID väljastamiseks oma reeglid, näiteks vanusepiirangute, teenusetasude, kasutustingimuste jms osas.

Küll aga kehtivad kõikidele mobiilioperaatoritele samasugused riiklikud nõuded ja nii on mobiil-ID sinu jaoks ühtviisi turvaline ning sama moodi toimiv lahendus sõltumata sellest, millise operaatori klient oled.

Täpsema info saamiseks ning mobiil-ID lepingu sõlmimiseks võta ühendust oma mobiilsideoperaatoriga.

Mobiil-ID kasutamiseks väljastatakse sulle pärast lepingu sõlmimist spetsiaalne mobiil-ID toega SIM-kaart. Uue SIM-kaardi aktiveerimisel lakkab vana kaart toimimast – kindlasti soovitame enne SIM-kaardi vahetust andmed vanalt SIM-kaardilt telefoni salvestada või paluda mobiilioperaatori esinduses vana SIM-kaardi pealt andmed uuele SIM-kaardile kopeerida.

Teada tasub, et:

Mobiil-IDga liitumine ei tähenda, et peaksid oma mobiilinumbri välja vahetama: uus SIM-kaart toimib sinu senise telefoninumbriga edasi.

Mobiil-IDga liitumine ei muuda kehtetuks teisi sinu poolt tellitud mobiilsideteenuseid: vajadusel räägi teenuste muutmise soovist oma mobiilsideoperaatoriga.

NB! Juhul, kui sinu mobiilinumber vahetab omanikku – näiteks vormistad selle ühe pereliikme nimelt teise lepingu alla, või soovid eraisiku lepingu asemel numbri ettevõtte nimel oleva paketiga liita – kaotab mobiil-ID kehtivuse!

Mobiil-ID: kuidas mID aktiveerida?

Pärast mobiil-ID SIM-kaardi kättesaamist tuleb see aktiveerida. Saad seda teha nii Politsei- ja Piirivalveameti teenindustes kohapeal kui Politsei- ja Piirivalveameti kodulehel.

Mobiil-ID aktiveerimiseks internetis on sul vaja:

Kõik olemas? Väga tore – oledki mobiil-ID aktiveerimiseks valmis!

Samm 1: Ühenda ID-kaart arvutiga.

Kõigepealt sisesta ID-kaart lugejasse ja ühenda see arvutiga. Seejärel ava DigiDoc4 klient ja kontrolli, kas sinu ID-kaardi sertifikaadid kehtivad, klõpsates „Laadi pilt“ valikul. Sinult küsitakse ID-kaardi PIN1-koodi. Juhul, kui sinu ID-kaardi sertifikaadid on aegunud, peatatud või tühistatud, kuvatakse sulle PIN1-koodi sisestamise järel hoiatust: „ID-kaardi sertifikaat ei kehti“.

Samm 2: Logi sisse mobiil-ID taotluskeskkonda.

Politsei- ja Piirivalveameti mobiil-ID taotluskeskkonda sisse logimiseks peab ID-kaart arvutiga ühendatud olema ning sul on vaja teada oma ID-kaardi PIN1-koodi. Klõpsa „logi sisse“ lingil ning kõik vajalikud juhised ilmuvad sulle ekraanile!

Samm 3: Aktiveeri taotluskeskkonnas oma mobiil-ID.

Mobiil-ID aktiveerimiseks on sul vaja teada oma ID-kaardi PIN2-koodi. Tegutse vastavalt mobiil-ID taotluskeskkonnas ilmunud juhtnööridele ja kogu protsess võtab vaid mõne hetke! Tõrgete või küsimuste tekkides võta ühendust Politsei- ja Piirivalveameti klienditeenindusega, helistades infotelefonil (+372) 612 3000.

Samm 4: Veendu, kui lihtne on mobiil-ID kasutamine

Pärast mobiil-ID teenuse aktiveerimist ava mõni e-teenus, kuhu seni ID-kaardi abil sisenenud oled: näiteks oma internetipank või Eesti.ee portaal. Vali autentimisviisiks mobiil-ID ja proovi järgi, kui mugavaks mobiil-ID elu teeb!

Head mobiil-ID kasutamist!