Mobiil-ID tugi on väga paljudel Eesti e-teenustel ja äppidel ning Mobiil-ID töötab nii arvutis, tahvelarvutis kui mobiiltelefonis.
Kui kasutad Mobiil-IDd, siis pole sul enam vaja arvutiga ühendada ID-kaardi lugejat ega spetsiaalset tarkvara. Sa ei pea kaasas kandma paroolikaarte ega PIN-kalkulaatoreid. Piisab mobiiltelefonist ja Mobiil-ID PIN1- ja PIN2-koodi meeldejätmisest.
Video: Kuidas kasutada Mobiil-IDd?
-
Mida saab Mobiil-ID abil teha
1. Siseneda e-keskkondadesse (kasuta PIN1-koodi):
- pangad (nii interneti- kui mobiilipank);
- avaliku ja erasektori e-teenused: riigiportaal eesti.ee, e-maksuamet, ettevõtjaportaal, DigiDoc portaal jne;
Sinu võit: pead meeles pidama vaid PIN 1 koodi ning saad teostada toiminguid nii mobiiltelefonis, tahvelarvutis kui ka personaalarvutis. Mobiil-ID on turvaline viis e-teenustesse sisenemiseks.
2. Anda digitaalallkirja (kasuta PIN2-koodi):
- näiteks pangamaksete tegemisel;
- e-hääletamisel;
- lepingute sõlmimisel.
Sinu võit: Digitaalallkirja abil saad teostada toiminguid elektrooniliselt ja paberivabalt. Digitaalallkiri on võrdne omakäelise allkirjaga. Kõik Eesti ametiasutused on kohustatud võtma vastu digitaalallkirjastatud dokumente.
Loe lähemalt digitaalallkirja kohta
Loe lähemalt Mobiil-ID ja ID-kaardi kasutamiseks vajaliku ID-tarkvara kohta -
Kuidas Mobiil-ID töötab
Mobiil-ID on digitaalne isikutunnistus sinu mobiiltelefonis. Kui oled sõlminud Mobiil-ID lepingu, saad uue SIM-kaardi koos Mobiil-ID PIN-koodidega.
Mobiil-ID kasutamiseks vajalikud koodid:
- Mobiil-ID PIN1-kood - isikutuvastuseks;
- Mobiil-ID PIN2-kood - digitaalallkirja andmiseks;
- Mobiil-ID PUK-kood - lukustunud PIN-koodide avamiseks.
Mobiil-ID kasutamine:
Mobiil-ID abil saad siseneda e-keskkondadesse ning anda digitaalallkirja.
1. Samm: Vali “Mobiil-ID” ja sisesta nõutav info (isikukood/telefoninumber/kasutajatunnus).
2. Samm: sulle kuvatakse teenuse kontrollkood ning sinu mobiiltelefonile saadetakse sõnum sama kontrollkoodiga. Veendu, et need koodid kattuksid!
3. Samm: Sisselogimine/digitaalallkirja andmine:
- Sisselogimiseks sisesta PIN1-kood
- Digitaalallkirjastamiseks sisesta PIN2-kood
-
Mobiil-ID PIN-koodid
Mobiil-ID toega SIM-kaardi paigaldamisel luuakse sinu mobiiltelefoni Mobiil-ID menüü, kus saad PIN-koode muuta. Võimalusel muuda oma Mobiil-ID PIN-koodid kohe pärast Mobiil-ID aktiveerimist
Illustratsioon: Telia Mobiil-ID SIM-kaart
Illustratsioon: Tele2 Mobiil-ID SIM-kaart
-
Mobiil-ID turvaline kasutamine
Nii nagu ID-kaardi kasutamisel, tuleb ka Mobiil-ID kasutamisel järgida turvalise kasutamise tavasid:
- Turvalisuse tagamiseks hoia Mobiil-ID PIN- ja PUK-koodid mobiiltelefonist lahus ja väldi koodide sattumist teiste isikute valdusesse.
- Ära kraabi PIN-koode lahti enne, kui sul neid vaja läheb.
- Kraabi PUK kood lahti alles siis, kui sul läheb seda vaja PIN-koodide avamiseks.
- Ära kasuta PIN-koodidena lihtsaid kombinatsioone (0000, 1111, 1234, 2580 jne) ega oma sünnikuupäeva, maja- või korterinumbrit jne.
- Võimalusel muuda oma Mobiil-ID PIN-koodid kohe pärast Mobiil-ID aktiveerimist.
- Kui laenad mobiiltelefoni teisele isikule kasutamiseks, ei tohi kaasa anda Mobiil-ID PIN- ega PUK-koode.
Pea alati meeles, et Mobiil-ID abil antav digitaalallkiri on võrdne sinu käsitsi kirjutatud allkirjaga. Samamoodi nagu ID-kaardiga antud digitaalallkiri.
Kui oled kaotanud mobiiltelefoni ja/või SIM-kaardi teavita sellest koheselt mobiilioperaatorit, helistades mobiilioperaatori klienditoe numbril või pöördu lähimasse esindusse. SIM-kaart suletakse, ehk peatatakse ka sinu Mobiil-ID kasutamise võimalus.
- ELISA - Klienditoele saada kiri siit või helista 6 600 600 kõnedele vastatakse ööpäevarinselt https://www.elisa.ee/et/Eraklient/tugiinfo
- TELIA - Klienditoe lühinumber 123 (tavatelefon 639 7130) - kõnedele vastatakse ööpäevaringselt. https://www.telia.ee/abi/
- TELE2 - Klienditoe telefoninumber 686 6866. https://tele2.ee/kontaktid/eraklienditeenindus
Kui sisestasid Mobiil-ID PIN-koodi 3 korda valesti ja see lukustus, siis koodide avamiseks mine Mobiil-ID menüü alajaotusesse “Tühista blokeering” ja sisesta PUK-kood.
Kui sisestasid Mobiil-ID PUK-koodi 3 korda valesti ja Mobiil-ID lukustus, pöördu mobiilioperaatori poole, kes väljastab uue SIM-kaardi.
Vaata siit, kuidas PIN-koode muuta või lahti blokeerida.
Kui soovid Mobiil-ID lepingut lõpetada, pöördu mobiilioperaatori poole.