Kuidas DigiDoc4 kliendis lahti blokeerida PIN-koode?

Kui sisestad PIN1 või PIN2 koodi kolm korda valesti, siis sertifikaadi kasutamine blokeeritakse ning ID-kaadiga pole võimalik enam elektrooniliselt isikut tuvastada või digitaalallkirja anda. Blokeeringu saad tühistada PUK-koodiga.

 

Kuigi PIN1 ja PIN2 (isikutuvastamise ja allkirjasertifikaadi) lahtiblokeerimine toimub sarnaselt, siis võiks meeles pidada järgmist:

 

Koodidele lubatud pikkused on erinevad:

  • PIN1 peab olema 4 – 12 - numbriline
  • PIN2 peab olema 5 – 12 - numbriline

Uus kood peab koosnema ainult numbritest ning ei tohi osaliselt ega täielikult kattuda sinu isikukoodiga.

 

PIN koodide lahti blokeerimiseks käitu järgmiselt:

 

  • Ava DigiDoc4 klient (Windows: Start->All Programs->ID-kaart->DigiDoc4 klient). OSX ja Ubuntu kasutaja leiab juhised ID-kaardi haldusvahendi käivitamiseks siit
  • Sisesta ID-kaart kaardilugejasse ja oota kuni ID-kaardi andmed on välja loetud. 

  • Vajuta nuppu "TÜHISTA BLOKEERING". Avaneb vastava PIN-koodi blokeeringu tühistamise aken.

  • Sisesta PUK-kood.
  • Sisesta kaks korda uus PIN-kood.
  • Kui sisestasid PUK-koodi ja uued PIN-koodid õigesti, siis kood vahetatakse ja näed sellekohast teadet. Edaspidi kasuta uut PINi, mille just sisestasid.

NB! Kui PUK-kood kolm korda valesti sisestada, läheb see samuti lukku. Siis sa ei saa ise enam kaarti avada, vaid pead pöörduma oma kaardiga teeninduspunkti, kust saad oma kaardi jaoks uue PIN-ümbriku. Seda tuleb teha ka siis, kui vana PIN-ümbrik on ära kadunud ja kõik koodid ununenud. Teeninduspunktide nimekirja leiad veebis aadressilt www.politsei.ee/et/asukohad/teenindused

 


KÜSI ABI

Kui sa ei leidnud oma küsimusele vastust, kirjuta meie meeskonnale.



  • Vaata juhendit
  • Hinda oma arvutikasutusoskust, et saaksime anda paremaid juhiseid

         

  • Kontroll ebaõnnestus

Kuidas saame artiklit parandada, et sellest rohkem abi oleks?
Saada Sulge