Kui sul on kahtlus, et sinu ID-kaart/Digi-ID on kadunud ning seda võidakse kuritarvitada (näiteks sinu nimel e-teenustesse siseneda ja/või digitaalallkirja anda), helista esimesel võimalusel ID-abiliini numbril 1777 (või (+372) 677 3377)) ja palu teenindajal oma sertifikaadid peatada.

Selleks küsib abiliin kaardiomaniku isikuandmeid: ees- ja perekonnanime, sünniaastat või isikukoodi. Peatamiseks pead vähemalt mõned neist andmetest ütlema ning sertifikaadid peatatakse.

Peatatud sertifikaatidega ei saa anda digitaalallkirja ega teha muid toiminguid elektroonilises keskkonnas.

ID-kaardi kadumisest teavita kindlasti ka Politsei- ja Piirivalveametit, kes saab vajadusel tunnistada ID-kaardi kui füüsilise dokumendi kehtetuks.

Edasine sõltub sellest, kas saate kaardi tagasi oma käsutusse (leiate üles) või dokument jääb kadunuks:

  • kui leiate kaardi üles, saate peatatud sertifikaadid uuesti aktiveerida. Selleks tuleb isiklikult minna SEB Panga või Swedbanki kontorisse  või Politsei- ja Piirivalveameti teenindusse. Sertifikaatide peatatus lõpetatakse ja kaarti saab jälle elektrooniliselt kasutada.
  • kui kaart jääbki kadunuks, tuleb isiklikult pöörduda Politsei- ja Piirivalveameti teenindusse ning esitada avaldus, mille alusel tunnistatakse kaardil olnud sertifikaadid ja kaart kui füüsiline dokument kehtetuks. Kaardi edasine kasutamine pole siis enam võimalik. Seejärel tuleb taotleda juba uus kaart. Kehtetuks tunnistatud isikut tõendavat dokumenti uuesti kehtivaks teha ei saa. 

KÜSI ABI

Kui sa ei leidnud oma küsimusele vastust, kirjuta meie meeskonnale.



  • Vaata juhendit
  • Hinda oma arvutikasutusoskust, et saaksime anda paremaid juhiseid

         

  • Kontroll ebaõnnestus

Kuidas saame artiklit parandada, et sellest rohkem abi oleks?
Saada Sulge