Juhul, kui sinu mobiil-IDga seotud telefon on kadunud või varastatud, tuleks koheselt peatada mobiil-ID sertifikaadid: ainult nii oled kaitstud identiteedivarguste eest!
-
Vaata Peida Mobiil-ID sertifikaatide kehtivust saab kontrollida riigiportaalis eesti.ee:
- Logi sisse riigiportaali eesti.ee (www.eesti.ee).
- Vali alajaotusest „E-teenused“ valdkond „Mina ja minu pere“.
- Avaneval leheküljel vali alumise pealkirja „Isikut tõendavad dokumendid ja nende sertifikaadid“ alt „Minu eID vahendid“ või vajuta selle teksti kõrval olevale lingile „Esitan päringu“.
- Avanevad isikut tõendavate dokumentide (sh Mobiil-ID) kehtivusajad ning iga eID vahendi puhul saab esitada ka täpsema päringu selle sertifikaatide kohta.
-
Vaata Peida Kui sinu mobiiltelefon on kadunud või varastatud, siis helista esimesel võimalusel oma mobiilioperaatori klienditeenindusse ning peata mobiil-ID sertifikaadid või sulge mobiil-ID teenus:
- Elisa Eesti AS klienditeenindus: +372 6600 600
- Telia Eesti AS klienditeenindus: +372 6397 130
- Tele2 Eesti AS klienditeenindus: +372 686 6866
Peatatud sertifikaatidega ei saa siseneda e-teenustesse, anda digitaalallkirja ega teha muid toiminguid elektroonilises keskkonnas.
Lisaks saadetakse sinu @eesti.ee aadressile vastavasisuline kiri, kus sind teavitatakse mobiil-ID sertifikaatide peatamisest.
NB! Kui Mobiil-ID on väljastatud enne 02.07.2022 tuleb pöörduda mobiiloperaatori teenindusse.
Mobiil-ID kasutamise jätkamiseks pärast sertifikaatide staatuse muutmist
Juhul, kui lasid mobiil-ID sertifikaadid omal soovil peatada (näiteks oli telefon kadunud, ent leidsid selle taas üles), on sul võimalik jätkata olemasoleva mobiil-ID SIM-kaardi kasutamist. Sertifikaatide taas-aktiveerimiseks tuleb sul koos isikut tõendava dokumendiga oma mobiilsideoperaatori esindusse pöörduda.