Mobiil-ID sertifikaatide peatamine

Juhul, kui sinu mobiil-IDga seotud telefon on kadunud või varastatud, tuleks koheselt peatada mobiil-ID sertifikaadid: ainult nii oled kaitstud identiteedivarguste eest!

  • Sertifikaadid: Mobiil-ID sertifikaatide kehtivuse kontrollimine

    Vaata Peida

    Mobiil-ID sertifikaatide kehtivust saab kontrollida riigiportaalis eesti.ee:

    1. Logi sisse riigiportaali eesti.ee (www.eesti.ee).
    2. Vali alajaotusest „Minu andmed“ valdkond „Mina ja minu pere“.
    3. Avaneval leheküljel vali alumise pealkirja „Isikut tõendavad dokumendid ja nende sertifikaadid“ alt „Minu eID vahendid“ või vajuta selle teksti kõrval olevale lingile „Esitan päringu“.
    4. Avanevad isikut tõendavate dokumentide (sh Mobiil-ID) kehtivusajad ning iga eID vahendi puhul saab esitada ka täpsema päringu selle sertifikaatide kohta.

    Peida
  • Sertifikaadid: Mobiil-ID sertifikaatide peatamine

    Vaata Peida

    Kui sinu mobiiltelefon on kadunud või varastatud, siis helista esimesel võimalusel oma mobiilioperaatori klienditeenindusse ning peata mobiil-ID sertifikaadid või sulge mobiil-ID teenus:

    Peatatud sertifikaatidega ei saa siseneda e-teenustesse, anda digitaalallkirja ega teha muid toiminguid elektroonilises keskkonnas.

     Lisaks saadetakse sinu @eesti.ee aadressile vastavasisuline kiri, kus sind teavitatakse mobiil-ID sertifikaatide peatamisest.

    Mobiil-ID kasutamise jätkamiseks pärast sertifikaatide staatuse muutmist

    Juhul, kui lasid mobiil-ID sertifikaadid omal soovil peatada (näiteks oli telefon kadunud, ent leidsid selle taas üles), on sul võimalik jätkata olemasoleva mobiil-ID SIM-kaardi kasutamist. Sertifikaatide taas-aktiveerimiseks tuleb sul koos isikut tõendava dokumendiga oma mobiilsideoperaatori esindusse pöörduda.

    Kui telefon jäigi kadunuks ning tellisid endale uue mobiil-IDga SIM-kaardi, tuleb sul vana mobiil-ID sertifikaadid tühistada enne, kui saad uue mobiil-ID teenuse aktiveerida.

    Peida