Kas sul on probleeme ID-kaardi abil e-teenustesse sisenemisel ning sinu arvutisse on paigaldatud turvatarkvara või viirusetõrjeprogramm? Probleemi põhjuseks võivad olla programmide seadistused – järgi allolevaid juhiseid ning tõrked ID-kaardi kasutamisega peaks kaduma.
-
Vaata Peida Kas DigiDoc4 loeb sinu ID-kaardi andmed korrektselt sisse, ent veebibrauseri kaudu ei õnnestu e-teenustesse sisenemine?
Kui sinu arvutisse on paigaldatud Bitdefender turvatarkvara (näiteks Bitdefender Total Security või Bitdefender Antivirus Plus), võib põhjuseks olla tarkvara seadistus. Järgi juhiseid ja saad turvatarkvara seadeid ise nii muuta, et ID-kaardi kasutamine ei oleks enam häiritud.
Samm 1: ava Bitdefender tarkvara
Leiad selle programmide nimistust (Programs või Applications) – üldiselt on selle programmi tähiseks B-tähega ikoon (näiteks punasel taustal).
Samm 2: ava Protection valik
Klõpsa vasakust vertikaalsest menüüst lahti Protection.
Samm 3: otsi üles „Online threat prevention“
Otsi avanevast Protection Features valikust üles „Online threat prevention“ ning klõpsa selle all olevat „Settings“ linki (hammasrattaga ikoon).
Samm 4: loe läbi siinsed juhised!
Nüüd tuleks siinne juhis süvenenult läbi lugeda ja seejärel, enne „encrypted web scan“ sisse/välja lülitamist kõik brauseriaknad sulgeda. Lisa antud artiklile oma veebibrauserisse järjehoidja, nii leiad selle hiljem kiiresti taas üles!
Niisiis – loe läbi järgnevad juhised, jäta Bitdefender oma ekraanil avatuks, aga pane kinni veebibrauseri kõik aknad! Pärast veebibrauserite sulgemist lülita Bitdefenderi aknas Online Threat Prevention settings-valikute all välja Encrypted web scan:
Samm 5: taaskäivita oma arvuti
Tee oma arvutile taaskäivitus ja proovi uuesti ID-kaardi abil e-teenustesse siseneda. Kui see endiselt ei õnnestu, korda eelnevat protsessi: lülita veelkord Bitdefenderis „encrypt web scan“ sisse, sulge Bitdefender, ava sama koht uuesti ja lülita seejärel encrypt web scan taas välja.
Samuti tasub antud juhis rahulikult ja süvenenult veelkord läbi lugeda ja kontrollida, et sa enne „encrypt web scan“ valiku sisse/välja lülitamist tõepoolest kõik veebilehitseja sulged!
-
Vaata Peida Kas sul on probleeme ID-kaardi abil e-teenustesse sisenemisel ning sinu arvutisse on paigaldatud AVG viirusetõrjetarkvara (AVG AntiVirus Free)? Probleemi põhjuseks võivad olla viirusetõrjeprogrammi seadistused – järgi allolevaid juhiseid ning tõrked ID-kaardi kasutamisega peaks kaduma.
Windows
Samm 1: Ava AVG AntiVirus tarkvara;
Leiad selle oma arvuti programmide valikust (Applications või Programs). Tarkvara avamiseks tee topeltklõps AVG AntiVirus ikoonil (mitmevärviline ruut). Seejärel vali sealt Menu ja siis Settings
Samm 2: otsi üles Basic Protection
Ava vasakmenüüst Basic protection ja kliki lahti Web Shield.
Samm 3: Loe alljärgnev juhis lõpuni läbi!
Nüüd tuleb sul järgnevad juhtnöörid rahulikult ja mõttega läbi lugeda ning meelde jätta – nimelt peavad edasiste instruktsioonide jätkamiseks kõik internetibrauserid suletud olema.
Vajadusel lisa siinsele artiklile bookmark/järjehoidja, nii leiad õige veebilehe hiljem lihtsalt taas üles.
Oluline on, et leiaksid õige koha AVG AntiVirus seadetes üles, jätaksid juhtnöörid meelde, ent tegutseksid alles pärast kõikide brauserite sulgemist.
- Kui oled Web Shield valiku avanud, tuleks eemaldada linnuke valikute eest „Enable HTTPS scanning“ ja "Enable QUIC/HTTP3 scanning"
- Seejärel tuleks AVG sulgeda, vajutades ekraani all nurgas oleval „Close“ nupul.
- Pärast seda tuleb sul oma arvutile restart teha.
Näidisvaade õigetele seadistustele:
Oled valmis?
Sulge siinne artikkel ja tegutse edasi!Kui kõik toimingud on tehtud korrektselt, peaks ID-kaardi kasutamine pärast arvuti taaskäivitust toimida: kindlasti soovitame arvuti nii taaskäivitada, et ID-kaart on arvutiga juba ühendatud.
macOS
Samm 1: Ava AVG AntiVirus tarkvara
Kõige lihtsam viis programmi leidmiseks on sisestada AVG nimetus otsingusse ehk luubile, mis asub parem üleval nurgas. Tarkvara avamiseks tee topeltklõps AVG AntiVirus ikoonil (roheline ruut valge kilbiga).
Samm 2: Lülita ajutiselt välja
Avanenud AVG AntiVirus tarkvara aknas vajuta Web & Email valiku peale(maakera ikoon). Järgnevalt tekib Web Shield seadistus, mis tuleks administraatori parooliga ajutiselt allkirjastamise ajaks välja lülitada.
Kui kõik toimingud on tehtud korrektselt, peaks ID-kaardi kasutamine toimima ootuspäraselt.
-
Vaata Peida Kas sul on probleeme ID-kaardi abil e-teenustesse sisenemisel ning sinu arvutisse on paigaldatud Avast AntiVirus või Avast Free AntiVirus turvatarkvara? Probleemi põhjuseks võivad olla viirusetõrjeprogrammi seadistused, näiteks on aktiveeritud „Luba HTTPS kontrollimine“ valik. Järgi allolevaid juhiseid ning tõrked ID-kaardi kasutamisega peaks kaduma!
Avast AntiVirus tarkvara seadistamine Windows op-süsteemiga arvutites
Samm 1: tee lahti AVAST turvatarkvara
Leiad AVAST turvatarkvara oma arvuti programmide nimistust (Programs või Applications), samuti peaks viirusetõrjeprogrammi ikoon näha olema ekraani all paremas nurgas. Klõpsa sellel!
Samm 2: tee lahti „Seaded“
Kui AVAST turvatarkvara on lahti, otsi üles valik Menüü (Menu) ja vali sealt Seaded (Settings) – leiad selle ekraani ülemiselt servalt, kolme kriipsuga ikooni juurest.
Samm 3: ava valik "Kaitse"
Vasakul vertikaalses menüüs on valik Kaitse. Tee see lahti ja seejärel otsi avanenud vaatest “Põhikilbid” ja “Konfigureeri kilbi seaded:” ning klõpsa selle all oleval „Veebi Kilp“ valikul.
Eemalda linnuke valikutelt "Luba HTTPS kontrollimine" ja “Luba QUIC/HTTP3 kontrollimine”. Nüüd sulge seadistus.
Nüüd peaks ID-kaardi abil e-teenustesse sisenemine õnnestuma!
Avast AntiVirus seadistamine macOS op-süsteemiga arvutites
Samm 1: ava AVAST turvatarkvara
Leiad AVAST turvatarkvara oma arvuti programmide nimistust (Programs või Applications), samuti peaks see näha olema macOS arvutite ekraani ülemises paremas nurgas, wifi-märgise kõrval. Tarkvara käivitamiseks tee topeltklõps AVASTi logol või vali rippmenüüst „Open Avast“.
Samm 2: ava Preferences
AVAST Security seadete avanedes otsi vasakul asuvast vertikaalmenüüst valik „Preferences“ ja klõpsa sellel.
Samm 3: otsi üles „Web shield“
Avaneb aken, kus vajuta "Web Shield" juures olevale nupule "Settings".
Samm 4: korrigeeri seadeid
Eemalda linnuke valikult "Scan secured connections" ning vajuta seejärel "Done" nupul.
Nüüd peaks ID-kaardi kasutamine õnnestuma!
-
Vaata Peida Kas sul on probleeme DigiDoc4 rakenduse kasutamisega või saa ei saa makseid kinnitada PIN2-ga ning sinu arvutisse on paigaldatud turvatarkvara ESET INTERNET SECURITY mis kasutab "Panganduse ja maksete kaitset" ?
See tarkvara avab pangalehed eraldi brauseris, kus on kõik laiendused keelatud. ID-kaardi kasutamist võivad takistada viirusetõrjeprogrammi seadistused – järgi allolevaid juhiseid ning tõrked ID-kaardi kasutamisega peaks kaduma!
Samm 1: ava ESET turvatarkvara
Leiad ESET turvatarkvara (see võib olla ka ESET SECURITY nime all) oma arvuti programmide loetelust (Applications või Programs). Klõpsa programmi nimel või ikoonil selle avamiseks.
Samm 2: ava häälestus
Kõige lihtsam on ESETi seadeid avada kiirkäsuga otse klaviatuurilt – vajuta lihtsalt F5 klahvil. Samuti leiad „Täpsem häälestus“ valiku menüü kaudu.
Samm 3: otsi üles valik „Panganduse ja maksete kaitse“
Otsi häälestusaknast valik PÕHILINE ning kontrolli, kas näed seal sellist seadistust „Luba panganduse ja maksete kaitse“ juures. Vajadusel tee selle rea taga oleval rippmenüül/vormiväljal klõps ning muuda seadistused nii, et need vastaksid näidisele:
Samm 4: kinnita oma valik
Kui seadistus on tehtud nii, nagu on näha ekraanipildil, siis vajuta OK.
Pärast seda ei sega viirusekontroll enam ID-kaardi kasutamist!
Lisa teavet on võimalik lugeda ESET kodulehelt.
-
Vaata Peida Kas sul on probleeme DigiDoc4 kasutamisega või ID-kaardi abil e-teenustesse sisenemisel ning sinu arvutisse on paigaldatud ESET turvatarkvara (näiteks ESET Smart Security või ESET NOD32)? ID-kaardi kasutamist võivad takistada viirusetõrjeprogrammi seadistused – järgi allolevaid juhiseid ning tõrked ID-kaardi kasutamisega peaks kaduma!
Samm 1: ava ESET turvatarkvara
Leiad ESET turvatarkvara (see võib olla näiteks ESET Smart Security või ESET NOD32 Antivirus nime all) oma arvuti programmide loetelust (Applications või Programs). Klõpsa programmi nimel või ikoonil selle avamiseks.
Samm 2: ava häälestus
Kõige lihtsam on ESETi seadeid avada kiirkäsuga otse klaviatuurilt – vajuta lihtsalt F5 klahvil. Samuti leiad „Täpsem häälestus“ valiku menüü kaudu.
Samm 3: otsi üles valik „veebiprotokollid“
Otsi häälestusaknast valik VEEBIPROTOKOLLID ning kontrolli, kas näed seal sellist seadistust „Luba HTTPS-protokolli kontrollimine“ juures. Vajadusel tee selle rea taga oleval rippmenüül/vormiväljal klõps ning muuda seadistused nii, et need vastaksid näidisele:
Samm 4: kinnita oma valik
Kui seadistus on tehtud nii, nagu on näha ekraanipildil, siis vajuta OK.
Pärast seda ei sega viirusekontroll enam ID-kaardi kasutamist!
-
Vaata Peida Kas sul on probleeme ID-kaardi abil e-teenustesse sisenemisel ning sinu arvutisse on paigaldatud Kaspersky Internet Security turvatarkvara? Probleemi põhjuseks võivad olla Kaspersky viirusetõrjeprogrammi seadistused – järgi allolevaid juhiseid ning tõrked ID-kaardi kasutamisega peaks kaduma.
Kui sinu arvutisse on paigaldatud Kaspersky Internet Security ja ID-kaardi abil ei õnnestu e-teenustesse (nt internetipanka) sisenemine, siis veendu, et turvatarkvara seadistuses ei ole aktiveeritud valikut "Always scan encrypted connections" või "Scan encrypted connections upon request from protection components".
Samm 1: ava Kaspersky viirusetõrjetarkvara.
Leiad selle oma arvuti programmide valikust (Applications või Programs). Tarkvara avamiseks tee topeltklõps Kaspersky Internet Security ikoonil.
Samm 2: ava seaded (Settings).
Pärast programmi avanemist klõpsa ekraani alumises vasakus nurgas olevat hammasratastega ikooni (Settings).
Samm 3: otsi üles õiged seaded ja korrigeeri.
Avanenud aknas klõpsa vasakul asuvast menüüst lahti "Network settings"
Veendu, et Encrypted connections scanning juures oleks aktiveeritud valik "Do not scan encrypted connections". Kui on aktiveeritud mõni teine valik, siis tee vastav muudatus ja salvesta "Save" seejärel sulge Kaspersky paremal servas olevast ristiga nupust (X).
Nüüd peaks ID-kaardi abil õnnestuma e-teenustesse sisenemine.
Kui sellist valikut ei ole: “Network settings – do not scan encrypted connections”
Kui see valik pole rakenduse seadetes saadaval, kasutate tõenäoliselt mõnda muud Kaspersky tootja rakendust. Näiteks "Kaspersky Endpoint Security for Windows" või "Kaspersky Internet Security" asemel kasutate tavalise "Kaspersky Antivirus" tarkvara.
Sel juhul soovitame selle programmi ajutiselt keelata või välja lülitada. Kui teil tekib selle konfigureerimisel raskusi, võtke ühendust selle tarkvara tootja toega, külastades aadressi https://support.kaspersky.com/
-
Vaata Peida HTTPS turbeskaneerimise keelamine on vajalik seetõttu, et turvatarkvara (ehk viirusetõrje) loob turbeskaneerimise lubamisel oma sertifitseerimisteenuse (CA) ning peidab serveri SSL-i sertifitseerimisteenusesse. Sellest tulenevalt ei saabu SSL-i kliendi autentimine aga enam veebibrauserini. Kahjuks peitub vea põhjus viirustõrje arhitektuuris, mida tarkvaraarendaja muuta ei saa.
ID-kaardi kasutamiseks turvatarkvaraga arvutites ongi vaja korrigeerida turvatarkvara seadeid.
Mida teha, kui probleem ei lahenenud?
Juhul, kui probleem ei lahenenud, tee oma arvutile restart ja proovi uuesti, samuti tasub kontrollida, kas tõrkeid esineb ka mõne teise veebibrauseri kasutamisel. Vajadusel uuenda oma ID-tarkvara ning veebibrauseri seadeid, samuti oled alati teretulnud ühendust võtma ID-klienditoega.