Kui DigiDoc4 rakendus loeb edukalt kaardilugejas oleva dokumendi andmeid, aga e-teenustesse sisenemine siiski ei õnnestu, võib tõrke taga olla mõni arvutisse paigaldatud reklaami- või pahavara. Näiteks võivad ID-kaardi kasutamist segada nii reklaamide blokeerimiseks mõeldud tarkvarad (inglise keeles ad blocker) kui ka illegaalsed, sageli sinu enda teadmata koos mõne teise tarkvaraga sinu arvutisse paigaldatud reklaame juhtivad tark- ja pahavarad (inglise keeles AdWare).
Teadaolevalt võib ID-kaardi kasutust segada järgmised tarkvarad:
- Superfish Inc. VisualDiscovery (Lenovo arvutid)
- Web Companion
- AdFender
- BitDefender Free (loe BitDefender turvatarkvara korrektse seadistamise kohta)
Kui sinu arvutis esineb ID-kaardi kasutamisel kirjeldatud olukord, siis veendu, et arvutisse ei ole paigaldatud eelnimetatud tarkvara. Selleks tee järgmist:
Samm 1: ava kontrollpaneel ja programmide nimekiri
Kui sa ei saa veebibrauseris ID-kaarti kasutada, ent DigiDoc4 loeb kaardi andmed sisse korrektsena ja töötab, kontrolli, ega sinu arvutisse pole kogemata sattunud ID-kaardi tööd segavat reklaamvara.
Selleks ava "Juhtpaneel (Control Panel)" ja tee klõps valikul programmide eemaldamise/lisamise valikul. Sõltuvalt arvutist võib selle nimi olla Programmide lisamine või eemaldamine/Add or remove programs; Programmide desinstallimine/Uninstall a program; Programmid/Applications või muu sarnane nimi.
Samm 2: kontrolli, kas sinu arvutis on ID-kaarti segavat tarkvara
Sulle avatakse nimekiri sinu arvutisse paigaldatud programmidega: loe see hoolikalt läbi. Kui leiad sealt kas Superfish Inc. VisualDiscovery, Web Companion, AdFender ja/või Bitdefender free nimelise tarkvara, siis tee sellel hiire paremklõps ja vali "Desinstalli (Uninstall)".
Samm 3: sulge ja taaskäivita veebibrauserid
Pärast tarkvara eemaldamist sulge hetkeks kõik oma veebilehitseja(te) aknad ja ava seejärel oma brauser uuesti ning püüa taas e-teenusesse siseneda. ava seejärel need uuesti ning e-teenustesse sisenemine peaks õnnestuma!
Mida teha, kui olukord ei lahenenud?
Põhjuseid, miks e-teenustesse sisenemine ei õnnestu, võib olla erinevaid.
Kõigepealt loe kindlasti meie juhist „Mida teha, kui e-teenustesse sisenemine ebaõnnestub?“. Sealt leiad juhised nii veebibrauserite seadete kontrollimiseks kui turvatarkvarade korrektseks seadistamiseks. Kui oled veendunud, et kõik peaks töötama ja e-teenustesse sisse ikka ei saa, tee oma veebibrauserile reklaamivara osas lisakontroll.
Selleks ava Badssl.com leht: sulle kuvatakse automaatselt raport sinu brauseri kohta. Kui näed seal punaselt markeeritud ridu, salvesta lehel olev info („File > Export as PDF“ või „File > Print > Print to pdf“ vms sulle sobival moel). Seejärel anna oma murest teada ID-abiliinile ning ära unusta ka badssl-lehelt salvestatud faili vormiga kaasa panna!