Mobiil-IDga digiallkirjastamine ebaõnnestub

Juhul, kui mobiil-IDga allkirjastamisel tekkis tõrkeid, loe läbi veateade: enamasti saad sealt vajaliku info olukorra lahendamiseks.   

Enamlevinud probleemid mobiil-ID kasutamisel: 

Sessiooni aegumine

Päringu algatamise ja PIN-koodi sisestamise vahe oli liiga pikk.       

Valesti sisestatud PIN2-kood: 

Ikka juhtub! Ole tähelepanelik ja proovi uuesti. Kindlasti pea meeles, et kolmel järjestikusel valesti sisestamisel läheb PIN2-kood lukku ja selle lahtiblokeerimiseks on sul vaja oma mobiil-ID PUK-koodi.  

Telefon ei ole sisse lülitatud: 

Veendu, et sinu telefon oleks sisse lülitatud ja levi oleks olemas. Kui kõik tundub korras olevat, kontrolli, ega sinu telefoniteenused ei ole näiteks maksmata arvete tõttu piiratud. Kui kõik on endiselt töökorras, oota paar hetke ja proovi uuesti: võimalik, et tõrke põhjustasid ajutised leviprobleemid.  

Kui vahepeal kaob internetiühendus, saad veateate, et ei saanud ühendust teenusepakkujaga ja soovituse kontrollida internetiühendust. 

Enamik mobiil-IDga seotud probleeme on ajutised ja lahenevad iseenesest. Suuremate tõrgete kohta anname alati teada oma id.ee uudiste sektsioonis!

  • ​Veateade: mobiil-IDga allkirjastamisel viga „SSL ühenduskanali loomine ebaõnnestus“

    Vaata Peida

    Kas sa soovisid mobiil-IDga dokumente allkirjastada ja DigiDoc4 kliendis kuvati sulle veateadet „SSL ühenduskanali loomine ebaõnnestus“?

    Tõenäoliselt on põhjuseks vananenud ID-tarkvara ja saad selle olukorra väikese tarkvarauuendusega kiiresti ise lahendada.  

    Esmalt ava DigiDoc4 klient ja sealt menüüvalik „Seaded“.  

    Ekraani all paremas nurgas on näha nupp „Kontrolli värskendusi“: klõpsa sellel.  

    Juhul, kui sinu arvuti tarkvara on aegunud, annab DigiDoc4 sulle sellest märku ja pakub ka võimalust kohe sealsamas tarkvara värskendamiseks. Järgi ekraanil olevaid juhiseid ja kõik sujub! 

    Pärast tarkvara uuendamist proovi mobiil-IDga allkirjastamist uuesti – vajadusel tee oma arvutile enne restart.   

    Kui probleem ei kadunud: 

    Kui probleem ei kadunud, võta ühendust ID-abiliiniga. Kindlasti tuleks oma murega kaasa panna ka arvuti diagnostikafail: juhised diagnostikafaili salvestamiseks leiad ka kontaktivormi juurest.  

    Peida
  • Mobiil-ID veateade: DigiDoc4s kuvab viga „Kasutaja ei ole mobiil-ID klient“

    Vaata Peida

    Vahel juhtub, et DigiDoc4 kaudu dokumentide allkirjastamisel või muude mobiil-ID tegevuste teostamisel ilmub ekraanile veateade: Kasutaja ei ole mobiil-ID klient.  

    Ära muretse: üldjuhul ei ole põhjuseks kehtivuse kaotanud mobiil-ID või mobiilsideoperaatori poolt lõpetatud leping. Enamasti põhjustab selle veateate ilmumise lihtne näpuviga: oled oma telefoninumbri sisestamisel eksinud või, nagu tihti juhtub, sisestanud hoopis kellegi teise telefoninumbri. Proovi rahulikult uuesti!

    Telefoninumbri sisestamine DigiDoc4s: 

    Mobiil-ID abil digiallkirja andes järgi, et sisestaksid oma telefoninumbri korrektselt: 

    Esmalt sisesta Eesti riigikood 372 ja seejärel oma telefoninumber ilma tühikute, sidekriipsude ja muude sümboliteta. Sisestatud telefoninumber peab välja nägema umbes nii:  37250123456 

    Kontrolli, et sa ei oleks teinud numbri sisestamisel näpuvigu!  

    Kasutad mobiil-IDd esimest korda?  

    Ilmselt oled unustanud oma mobiil-ID sertifikaadid Politsei- ja Piirivalveameti leheküljel aktiveerimata või on aktiveerimisprotsessi ajal tekkinud tõrkeid. Pole viga: saad selle olukorra lahendada, avades mobiil-ID taotluskeskkonna ning järgides sertifikaatide aktiveerimisel ekraanil olevaid juhiseid. NB! Mobiil-ID aktiveerimiseks vajad ID-kaarti! 

    Peida